AKILSIZLIK GİRDABINDA DÜMENİN BAŞINDA

Salı, Nisan 10 20 Yorum


Şu aralar, maç seyreder gibi geçiriyorum günlerimi.
Hangi dakika gol olacak acaba diye heyecanla bekliyorum.
Eşime gelen her e-mailde, çalan her telefonda hop oturup hop kalkıyorum.
Gün içinde arayıp da yeni bir gelişme var mı diye sormasam akşamı zor ediyorum.
Dualar dilimde, tesbihler elimde kendimce dolanıyorum.
En son kardeşime 'ay bi de 1000 tane de şundan okuyalım' dediğimde; 'Sen de güllü Yasinler (güllü Yasin'li dua kitapçıkları yani) gibi oldun heee!' ikazını alınca bi baktm halime.
Sadre şifa bir hikayecik geldi aklıma da kendimi kahramanı olarak buldum naçizane...
Hikayecik şöyle ki;
Hani vaktiyle iki adamcağız, bellerinde ve başlarında ağır yükleriyle, bilet alıp büyük bir gemiye binmişler.

Biri, gemiye binince yüklerini indirmiş. Hatta üzerine oturmuş da seyreylemiş etrafı. 
Diğeri ise, yükünü yere bırakmamakta ısrarlı. 
Demiş öteki, 'Yükün ağır, bırak gemiye de rahat et.'
'Çıks' demiş bizimki. 'Ben güçlü, kuvvetli adamım. Bırakırsam belki zayi olur, bi şey olur. Ben malımı başımda, belimde muhafaza edeceğim.' demiş.
'Aman neme lazım!'a getirmiş meseleyi yani. 
Benim gibi inatçının tekiymiş demek ki, gemi gidiyor, yükler onun başında, belinde gidiyor.
Acımış herhalde adamcağıza da demiş yine öteki; 'Tamam sen kuvvetlisin de be adam, bu gemiyi de bizi de, seni de kaldıran hükümdarlık gemisi daha kuvvetlidir, daha iyi muhafaza eder. 
Belki başın döner de yükünle beraber denize düşersin.
E be adam, gittikçe kuvvetten de düşersin bu halde. 
Şu bükülmüş belin, şu akılsız başın, gittikçe ağırlaşan yüklere güç yetiremeyecek bak... 
E hadi diyelim taşıdın, peki kaptan senin bu halini görse ne olur biliyor musun?
Ya divanedir, delidir bu adam der kovar seni.
Ya da hainin tekidir, gemimizi suçluyor da, üstüne bizimle alay ediyor. 
Hapsedin şunu, der. 
Efendi efendi, aklını başına al.
Hem herkese maskara olursun bu halde. 
Çünkü bak, dikkat ehli nazarında, zayıflığı ve acizliği gösteren gururlanmanla, kibirlenmenle; gösterişi ve  alçaklığı gösteren yapmacıklığınla kendini gülünç hale getirdin. 
Bir diğer deyişle, kendini millete madara ettin yani. 
Baksana haline, millet sana gülüyor.'
Neyse ki zavallının aklı başına gelmiş de bu nasihatten sonra, yükünü yere koymuş
Bi güzel de oturmuş üzerine. 
Demiş bizimki, 'Ya hay Allah razı olsun senden. Oh be! Zahmetten de, hapisten de, maskaralıktan da kurtuldum sayende...'


Hikayenin sonunda der ki mübarek Zat-ı muhterem;

'İşte ey tevekkülsüz insan! Sen de bu adam gibi aklını baına al, tevekkül et. Bütün kainatın dilenciliğinden ve her hadisenin karşısında titremekten, kendini beğendirmeye çalışmaktan, maskaralıktan, ahirette mutsuzluktan, dünyadaki sıkıntıların hapsinden  kurtulasın.' 

Bu şehir girdap gülüm' şarkısını söyleye söyleye, gönül denizimde oluşturduğum girdapları dindirmek için 'Allahım, Sana tevekkül ettim, Sana dayandım...' diyorum.
Düşünüyorum da eşime bakıp, adamcağız işin içinde ama sakin görünüyor.
Diyor, ben yapmam gerekenleri yaptım, netice Allah'a ait.
Hayırlısı için dua edelim.' Bu kadar.
... Yani evet işin özü bu kadar.
Ama benim zihnimde ah neler neler...
Yüklerim elimde, belimde, başımda, zihnimde...
Sırf bu acaba eşim nereden kabul alacak, orada ne kadar kalacağız, orada DSW var mı, orası neresi, biz neredeyiz, pusulamız nereye meselesinde değil bu genel tavır.

İşte akıllanmıyor kolay kolay  benlik.
Geçen yıl da aynı yollardan geçtik.
Colorado'ya rotamızı çevirdik ama kendimizi Alaska'nın serin kucağında bulduk.
Rabbim tayinimizi buraya çıkarmış dedik, hamdettik.
En az beş-alt yıl Alaskalıyız büyük ihtimalle, dedik, kısmet bu ya, pusulanıın ibresi yine oynamaya başladı. Hayırlısı dedik, bekliyoruz...
Ama işte o bekleme hali var ya... Nefes adedince bekleme halleri...

Ah ne çok unutuyorum ve ne çok konuşuyorum, ne çok konuşmak istiyorum....
Gri adamın aksine...
Yani olay şu işte; tamam, fiili duamızı yaptık.
Hani şu 'evrene mesaj yollama' olayı dedikleri aslında fiili dua demek bencesi laf aramızda.
Kavli duamızı da yapıyoruz ve neticeyi Her Şeyin Sahibi'ne emanet ediyoruz...
Vakti, zamanı gelince yaşanacakları düşünüp de şimdiden olur mu olmaz mı bilmeden kendini heder etmek niye...
Bu zamanı girdaplara hapsetmek niye...
...
Dönelim gemideki akılsız adama, yani aynaya..
Diyelim 'Tewekkeltü alellah.'
Hawaii, Florida, Montana,
Virginia, Nebraska, Arizona
Farketmez yanımızda Yar oldukça
Allah karşılaştırsın hayırlarla
Hem bu dünyada hem öte diyarda...
Esasında belli olan belirsizlik dehlizlerinde salınan gemilerin selamete çıkması niyazıyla....


20 Yorum:

  • PeNeLoPe dedi ki...

    Yine harika bir yazı olmuş..Keyifle okudum..
    Hacııı, sen bu işi biliyosun ;)
    Hikayeyi de daha önce duymamıştım, gerçekten güzelmiş..
    "Tevekkeltü Alellah" tabi, ama umarım bu defa 4 mevsim yaşanan bir yerde soluklanırsınız ;)

  • Demlikalem dedi ki...

    Canim sagolasin. Hayirlisi olsun insallah. Duani eksik etme olur mu. Sevgiyle...

  • nnbaLo dedi ki...

    yazının içinde kendi cevabınızı da bulmuşsunuz zaten :) 4 mevsim duasına bende katılıyorum; ama sanki bu soğuklardan sonra sanki sıcak bir yer bekliyor sizi...

  • Demlikalem dedi ki...

    Sesli dusunmeyi sevenlerdenim bu nedenle yaziyorum ya, aradiginizi bulup bulmadiginizi kontrol edebiliyorsunuz sonradan.
    Hayirlisi olsun diyoruz, ama buradan sonra nereye gitsek komik olurdu diye soruyor Hawaii diye de espiri yapiyorduk. Icinize dogdu galiba, su siralar Hawaii ve Florida arasinda pusulamiz gel-git yapiyor. Herhalde daha sicak bi yer olsun dualari kabul oluyor :)

  • Ahu dedi ki...

    Oleeyyyyy, açıldııı :)) Nasıl oldu bu şimdi ?? Senin blogunu açamıyordum ve çok üzülüyordum bunun için, sonunda açıldı :) Aman bir daha gitmesin :) Canım kalemini çok beğendim. Ne güzel anlatmışsın. Gönlüne sağlık. Seninle birlikte düşündüm hep okurken. İyi ki okuyabiliyorum artık seni. Öpüyorum. Sevgiler :)

  • Demlikalem dedi ki...

    We aleykum selam Hocam, hosgeldiniz...

  • Demlikalem dedi ki...

    Teknik bi sorun vardi sanirim Ahu'cum. Cok tesekkur ederim, senin yuregin guzel ya okuduklarini da guzel goruyorsun. Benden de kucak dolusu sevgiler... Tesekkurler :)

  • Mutluanne dedi ki...

    Öncelikle iadeyi ziyarete gelmiştim okuduklarımdan çok etkilendim,iyiki gelmişim dedim kendi kendime.Sık sık görüşmek dileğimle
    Sevgiler

  • Demlikalem dedi ki...

    Hosgeldiniz mutluanne, bizi de mutlu ettiniz. Benden de cok sevgiler...

  • Demlikalem dedi ki...

    Amin amin sevgili Hayat Cafe Tarifleri'cim ya da sevgili Meliha mi demeliydim :) Tesekkur ederim. Benden de sana, blogundaki tariflerin hazir hallerine hasretle dopdolu sevgiler :)

  • zeys dedi ki...

    hayırlısı olsun :)
    bu arada blogunu yenı kesfettım :) takıpteyım..benımkıne de beklerım..ıyı haftasonları :)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

  • Demlikalem dedi ki...

    Amin ve tesekkurler Zeys. Seve seve geliriz :)

  • mine dedi ki...

    herşeyin hayırlısı en başta sağlık olsun sevgiler

  • Demlikalem dedi ki...

    Cok dogru soylediniz. Saglik olmayinca mutluluk resminin rengi de olmuyor. Benden de sevgiler.

  • bir kase lezzet dedi ki...

    tanıştığıma memnun oldum canım
    :)
    sana mutluluklar dilerim.
    bana da beklerim..

  • Deli Anne dedi ki...

    çok sevdim çok.. İnşallah en hayrlısı nasip olur sizin için.. ama benim kendi adıma gönlüm alaska'da.. yaşanmaz bir yer mi ki.. oysa hayallerimde çok güzel orası:)

  • Demlikalem dedi ki...

    Ins sevgili Deli Anne, cok tesekkur ederim. Yok Alaska guzel de burayi yasamayi bilene. Haziran sonrasi Kasim'a kadar ayri bir dunya, ben o kismini daha cok sevdim. Hayallerinizdekinden daha guzelleriyle karsilasirsiniz ins yolunuz duserse buralara... Muhabbetle...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...