YİNE BANA HASRET YİNE BANA HÜSRAN

Salı, Nisan 17 12 Yorum


Bugün bi çılgınlık edip, poğaça yapmaya başladım gecenin 11'inde. Canparelerim uyanıkken zaten mutfağa zaruriyet dışında giremiyorum. Takip ettiğim yemek bloglarından favorim olanlara şöyle bir göz gezdirdim, içim kanaya kanaya. Tabi dilimde 'maşallah'larla...
Yapmayı düşündüğüm bir tarifi vardı Elife'nin, ama gece zahmeti az olan bir şey olsun deyip onu erteledim. Sonra bir tarifi gözüme kestirdim. Netice mi? ...
Gelin görün ki, tepsim bile başladı ağlamaya...
Resmi de ağız sulandırıcıydı hani blogda.
Adım adım güzelce de anlatılmıştı halbuki tarifi.
Bir kere benim mayalı sütüm kabarmadı öyle resimdeki gibi.
Bence ondan tutmadı hamurum.
Kardeşime söyledim, yapamadım yine bir poğaça.
Dedi; yeter artık başka bir şeyler dene, yazık o çocuklara!

Ya kek yapıyorsun, ya poğaça,
Onları da beceremiyorsun, kalıyorsun ortada.
Ah o kuzucuklar olsaydı benim yanımda,
Neler neler pişirip yeidirirdim onlara.
Dedim; annemin dişkıran kurabiyesi geldi aklıma,
Ben de pek mahir değilim demek ki mutfakta.
Sen nasıl oldun öyle becerikli bir hatun bu arada?!
Dedi; senin elinden gelmiyor diye anneme suç atma.
Bal-kaymak diye yersin onun eli değse bir taşa.
Dedim; haklısın, yok kabahat kimsenin fırınında, ununda.
Ah olsaydim ben de bir Julie veya Julia...
Döndüm geldim yine kendi mutfağıma.
Dilimde şarkım, söylerim dolana dolana
Yine bana hasret, yine bana hüsran bu mutfakta...
Yapabilip de yiyenlere olsun hepsi şifa,
Ne mutlu onlara...
Darısı da bizim hanenin başına...
Sağlık, afiyet, muhabbet, neşe sofralardan eksik olmasın niyazıyla...



12 Yorum:

  • Çömezin Dünyası dedi ki...

    Deneyerek herşey öğrenilir ve güzelde yapılır inancını kaybetme :)Belkide daha kolay ve kesin tarifler denemelisin başarılar :)

  • PeNeLoPe dedi ki...

    Ah yaparsın yaparsın da, tembellik işte..
    Yeni tarifler denemeye üşeniyo olabilirsin meselaa :p
    Bence de kesin,denemiş, hatta okuyucular tarafından da denenip yorumlanmış tarifler dene..
    Yine de tutmazsa otur kendin ye :p

  • elifegulistan dedi ki...

    Bence de denemeye devam:) Eminim yaptiklarin da cok guzel olmustur da tam senin istedigin gibi olmamistir. Julia Child'da hemen bir gunde asci olmadi ya:) Bu arada benim de cok hosuma gitmisti bu film:)

  • nnbaLo dedi ki...

    mevlana' nın sözünü sağ tarafa bu deneyimden sonra mı yazdın ? :)ayrıca hepimizin ilk denemelerinde tökezlediği çook olmuştur...

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkurler. Tariflerde sorun yok da, iste daha cok deneme yapmam lazim dediginiz gibi. Bi gun tutturursam yazarim buraya da :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Usenmek degil de, zaten kisitli sessiz zamanimi mutfakta gecirmektense baska seylerle mesgul olmayi tercih ettigimden aliniyo galiba mutfagim. Bi de burda her malzemeyi bulamiyorum mesela irmik... Sanki irmik alsam usta asci olucam da :p Zaten oturup kendim yiyorum genelde, bitsin diye. O da ayri bir muamma :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Anakaraya donersek, hayirlisi tabi, bi yerden baslicam ins. planlarimda var bu mutfak isi. Dogru diyosun da kimisinin de eli lezzetli hani, oyle derler ya. Senin tariflerine de ic cekerek bakiyorum canim. Ellerine saglik, tariflere devam :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Hayir ama isabet olmus di mi :) Gerci ben ilk tokezleme asmalarini 5 yil once yasamistim ama hala o safhayi atlamadik anlasilan. Portakalagaci.com basucu sitemdi yemekte, pasta-borekte. Simdi yeni tarifler denemek istiyorum, bakalim hayirlisi :)

  • Ahu Türkyaşar dedi ki...

    :)) Canım denemekten vazgeçme. Poğaça yapmak bence de önemli, öğrenilmesi gereken bir tarif. Yanında sıcak çay ve evde yapılmış sıcak poğaça. Hmmmm :)) Bende de bir poğaça tarifi var. Hiç tutmadığı olmadı :) Bir bak istersen. Sevgilerimle :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Ahucum, burda bi de bizim ekmek sorunumuz var. Pogaca da can kurtaran simidi bizim icin. Ah ne de guzel yazmissin, cayin yanina sicacik pogaca diye. E sen diyette degil miydin? Su fazla! 2 kilonu vermek icin :) Tamam ins. halihazirdaki hamur parcalarini pogaca niyetine bitirelim de senin tarifini deneyeyim bi bakalim. Olmazsa sen yapip yollayierirsin artik hayrina :)
    Sevgiler benden de cok...

  • mine dedi ki...

    sevgiyle sağlıkla güzellikle dolu günler dileklerimle.. vallahi benim de bir yemek günlüğüm var ama bizimkiler hiç beğenmezler yaptıklarımı : )

  • Demlikalem dedi ki...

    Cok tesekkurler Mine. Eminim lezzetleri en az gorunusleri kadar harikadir. Darisi benim basima :) Sevgiyle...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...