Bir Çay Daha Lütfen ve Biraz Daha İhtimam...

Çarşamba, Ağustos 31 0 Yorum

    İngilizceden yapılan çevirisini beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Hevesle almıştım kitabı. İçeriği hoşuma gitmişti. Amerikalı bir bayanın Türkiye'ye, Türk halkına mektuplarından oluşuyor. Ama çevirideki hatalar sebebiyle  bütün aşkım şevkim kırıldı. Belki de bendeki basım hatalıydı bilemiyorum. Muhtemelen ara ara, rastgele açıp okuyacağım yazarın mektuplarını, yani kitabı. Mektup yazmayı özlediğimi farkettim bir kaç sayfa okuduktan sonra. Tevafuk bu ya, bugün de resimlerime bakarken, lisedeyken altı arkadaşımla oluşturduğumuz grupla çekildiğimiz bir resmimizi buldum. Eski günleri yad ettim kısa bir süreliğine de olsa. Aşk-ı Safi idi grubumuzun adı. Herkesin kendine seçtiği bir ismi var mıydı hatırlayamıyorum ama benimki biresevdalı, Cemile'ninki de hiç idi. Birbirimize mektuplar yazardık. Mektupları getirmedim yanımda, olsaydı bakacktım kim hangi ismi almış diye... Okulun arka bahçesinde oturur, bir kitaptan bir şeyler okur, üzerinde biraz konuşur, muhabbet ederdik. En lezzetli kısmı da mektuplardı bence. Aklınıza Ölü Ozanlar Derneği gelmiş olabilir, zira ben de o kitabı okuduktan sonra "niye biz de bir araya gelip okumuyoruz, paylaşmıyoruz" diye düşünmüştüm. Fakat bu düşüncenin etrafında halenen biz, yedi kişi, nasıl oldu da o yedi kişi olduk ve öyle kaldık, o kısmını hatırlamıyorum. Kimseye söylemediğimizi ve gruba katılması olur mu olmaz mı diye bir iki kişiyi düşünüp, değerlendirdiğimizi hatırlıyorum ama niye böyle bir şey yaptığımızı hatırlamıyorum. Muhtemelen macera, heyecan olsun diyedir... Ne günlerdi... Aşk-ı Safi. Amerikalılar'ın üşenmeden birbirlerine kart gönderme alışkanlıklarını seviyorum. İlerleyen teknolojiye rağmen, bu zahmetli ve bir o kadar güzel alışkanlıklarını terketmemişler. Hediyeleşirken dahi, bir kart yazıp hediye paketine iliştirmek onlar için alelade bir şey, hem de ne güzel bir şey...El yazısındaki samimiyetin yerini ne tutabilir ki... Bir kalemin gölgesine girememiş bir kağıt, ne kadar bahtiyardır ki... Velhasıl, yazmak güzel zanaat, yazıp da paylaşmak has icraat... Nûn, Kaleme ve yazdıklarına andolsun...  (Kalem 68/1)
***  Güncelleme >>
Yazar hanmefendinin bizim çayı bir anlatışı var ki, fevkalade...

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...