SUYUN HALLERİ

Cumartesi, Haziran 2 14 Yorum
Geçtiğimiz gün bir park keşfettik biz. Biz bu mübarek parkı buluncaya kadar, çocuklar arabada uyuyakaldığından test edemedik o gün. Ertesi güne niyetlendik, döndük eve. Sonraki sabah, mahmurluğumuzu resimdeki hayvancığı izleyerek attık da canladık, kanlandık. Koştuk pencereye, balkona çocuklarla moose göreceğiz diye ki bu seferki de epey büyüktü. Moose'a el salladık, caddeye çıkıp gözden kayboluncaya kadar ardından baktık. Bu arada yağmuru görünce durakladık, park nasibimiz ne zaman acaba diyerek penceremizi kapattık.





Sonrasında yağmur muhabbetine başladık. Parklara da yağmur yağdığı için kaydırakların da salıncakların da ıslak olduğuna kanaat ettik, daha doğrusu ikna ettik bıcırıkları. Onlar da ayıcığın güya saçlarını keserek, ona toka takarak güne başlamayı tercih ettiler. Keşke kızım o tokaları bi gün kendi saçına taksa...Ben de annemin "kırmızılı olsun" telkini gibi, her fırsatta toka telkininde bulunuyorum. Sabırla bekliyorum.


Kızımın kesim konusunda sabıkası var, kaşla göz arasında aynı masada otururken çocuk makasıyla elindeki kağıtları kesmeyi bırakıp güzel olsun diye! kendi saçını azıcık! kesmişti.Velhasıl, ben işin sonunu hayal etmek istemeyip dikkatlerini dağıtmak babından, hem de bi yağmurda yürümenin tadını alsınlar diye, hadi siz bi turlayıp gelin dedim. Ben de çayımı doldurup koyuldum seyre. Pek mutlu oldular. Yağmur olsun, çamur olsun, suyun bi hali olsun da yeter çocuklara :)



Yağmur dedim, su dedim de, kızım ve ogluşum suyun baloncuk halini severler en çok, köpük halini. Ben de lütuf halini severim. Gökte bulut, yağmur, yerde deniz, bardakta bir yudum... Farketmez. Aktığında hayat akıtan, seyrederken huzur soluklatan, sesiyle iklimden iklime dolaştırıp tarifsiz hasbihallere kulak misafiri eden suyun her hali başka güzel ya... 
Suyun imtihan hali de var mesela, o da kazananlara güzel olsa gerek.
Bir de musibet hali var suyun, sabredebilenler için güzel bir neticesi olsa gerek.
Suyun arındırma hali var, hafifleyenlere, kirden, pastan azade olanlara güzel olsa gerek.
Izdırap hali bazen, bazen de fazla mutluluk hali olan gözyaşı var, suyun başka bir hali...
Akma halleri var bi de suyun. Sakince döküleni var mesela, akıp, dökülüp, gezip, dolaşıp, büyük denizlere katılanı. Kimine göre kaybolanı böylece, kimine göre ise ancak böyle büyük olabileni. Bazısı gümbür gümbür, aceleyle... Bazısı inceden sıza sıza sabırla, sessizce...


Durup düşününce başı dönüyor insanın. Baktığım her yerde su görüyor gözlerim. Aynada, ağaçta, toprakta, bulutta, kısaca havada, karada... Diyorum, fazla bile konuştum susuyorum. Susup şaire kulak veriyorum. Ne de güzel demiş, söyleten ne de güzel söyletmiş...




İnsanlar habersizken yolların verasından,
Gökle toprak arası su şaşmaz mecrasından.

Kah susar, kah çırpınır, kah ürperir, kah çağlar,
Su eşyayı kemiren küfe ve pasa ağlar.

Su bir şekil üstü ruh, kalıplarda gizlenen;
Yerde kire battı mı, bulutta temizlenen…

Su duadır, yakarış, ayna, berraklık, saffet;
Onu madeni gökte altınlar gibi sarfet! 
                             
Necip Fazıl Kısakürek



Su gibi aziz olasınız... Vesselam...





14 Yorum:

  • hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

    Merhaba,ziyaretiniz ve yorum için teşekkür ediyorum... yine,yeni yeniden güzel paylaşımlarda görüşmek dileği ile...Mutlu pazarlar

  • deeptone dedi ki...

    heeeey bilirim kuzey amerikayı geyikler basar değil mi.
    şehre bahçelere girerler.
    bakın böyle bi hikayem var.
    toplu öykülerimde.
    adı "geyikler indi rüyama".
    :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Bilmukabele... Size de hayirli haftalar diliyorum, Tesekkurler.

  • Demlikalem dedi ki...

    Keyifle okudum hikayenizi. Cok suukur kurt, tilki gormedik sokaklarda ama geyikleri bolca... Selamlar.

  • sirinanne dedi ki...

    Çok güzel olmuş.
    NFK de girince yazınız yeme de yanında yat tadında olmuş.

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkurler Sirin Annecim, kendi kendime sesli dusunuyorum sadece. Ama sese, ses gelmesi daha guzel:) Kalin afiyetle...

  • guzelliknehri dedi ki...

    Ne güzel bir yazı yazmışsınız, elinize sağlık. Geyik de çok ilginç bir ayrıntı :)

  • hanife dedi ki...

    Yağmuru çok severim birde yağmurda yürümeyi kalemine sağlık izlemeye hayırlı günler dilerim..

  • Demlikalem dedi ki...

    :) Evet, buranin en ilginc ayrintisi onlar galiba. Tesekkurler.

  • Demlikalem dedi ki...

    Hakikaten, goz acik olmak , uyanik olmak lazim da iste, kendi adima :( ... Sevgiler.

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkurler Hanife. Sana da hayirli gunler.

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...