FİL ve İÇİMDEKİ SES

Pazartesi, Haziran 11 4 Yorum
İçinizdeki sesi dinler misiniz? diye sorarak mimlemiş beni sade ve derin. Öncelikle içimdeki sesi dinleyerek teşekkür ediyorum düşündüğü için. Sorunun yanıtına gelince; içimdeki sesin ne dediğine bağlı olarak değişiyor esasında cevabım. Mesela, nezaketi için teşekkür etmek içimden geldi. Mesela bu mimle, çok kıymetli blogdaşlarım; penelopistseymamirzahan, fattoshiceteagunlukcugumbakbuharika, küçükdünyam, greta, nnbaLo, şirinanne, nasılannehanifehayatmutfaktaguzelikisatirdokturmelik, guzelliknehri, böğürtlen tanelerielifegulistan, siyah kuğu, şirince tatlarfincanteyzesiyah incibir-kase-lezzet, Ahunursalkimibensusimlikalemimminetozanlioglucomezindunyasiicimdekiekipzeysfashionroommutluanne, nursalkimisevilayneslicetariflerbiyasimadahagirdim'i mimliyorum ve demlikalem'e kattıkları renk için de teşekkür ediyorum. İçimdeki ses öyle dedi mesela. Ben de bu mim adetine uymuş oldum, giderayak içimde kalmadı. Ama bazen de içimdekisesi dinlemek akla-mantıga uymadığından dinlemem de. Yani o biraz muakeme isteyen bir durum gibi.


Şimdi içimdeki ses diyor ki, aa baksana fil hayvanının hayranları varmış.

Hani sorulduğunda 'En çok sevdiğin hayvan hangisidir?' diye, dersin 'Fil.' He tamam ona.
Ben de severim filleri, hatta tombiş zamanlarımda ve hamileliklerimde kendimi benzettiğim yegane hayvancıktır filcikler. Pek şirinler aslında. Fil hayranlığını duyunca merak ettim kimdir bu fil hayvanı, yani şeklen vs. değil de ayırıcı özellikleri nedir deyu merak ettim. Filler, bi kere yavrucukları büyüyene kadar onları hep korur, gözetirlermiş.
Zaten onlar ailecek, hatta sülalecek gezerlermiş. Bi de bu fil hayvancıkları hiç unutmazlarmış. Bilmem doğru mu ama, sürülerinden biri öldüğünde hatta onun ölüm yıldönümünde bile ağlarlarmış, ya da ben bununla ilgili cümleyi anlamadım, cahilliğime verin. Bi belgeselde de, aslanlar su içerken filler geliyor nehrin kenarına da o aslanların nasıl aslancık'a dönüştüğünü, ürkek ürkek aslancık bakışlarını fillerden çekmeden su içip, sonra baba aslanın ardına sığındıklarını izleyince, way beh! dedim. Hiç bilmezdim bunu. Niye bilmem aslana acıdım,  fillere de helal olsun dedim. Bu işin başka yönü, velhasıl, iri cüsselerinin altında, pek şirin, pek anaç, pek hisli hayvancıklarmış. Bundan gari, en sevdiğim hayvanlarda 2. sırayı fillere veriyorum, geniş geniş kalsınlar orada.
Rabbim neler yaratıyor! Ya hu çok enteresan, her varlık ayrı bir alem. Her biri ayrı bir derya. Buralarda pek yok ama sokakta yüzüne bakmadığımız kediler, şimdi yaz da geldi, şu sivri sinekler bile... Her biri, ..."düşünüp ibret almaz mısınız?, ...hiç düşünmez misiniz?, ...bunlar, düşünüp de ibret almanız içindir..." hitabına muhatap eden şey'ler. Bu vesileyle göz ucuyla bakınıp, şöyle bi sesli düşünüverdim. Ortak olduğunuz için teşekkür ederim...

4 Yorum:

  • nnbaLo dedi ki...

    fena bi günde mimlemişsin beni :) iç ses haklı çıkacak mı hepbirlikte görücez... sevgiler :)

  • gunlukcugum dedi ki...

    Bak aslanlarin filler den korktugunu bilmiyordum) bende hayvanat bahcesinde en cokk fillere acirim(((
    Mim icin tesekkur ederim...

  • Demlikalem dedi ki...

    Eyvah! ins. iyi bi fena gundur. Hadi hayirlisi bakalim, bekliyorum merakla. Benden de sevgiler cok :)

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...