Beni Güzel Hatırla...

Çarşamba, Haziran 27 5 Yorum


 "Gurbet" kelimesini kendimle ilgili olarak cümle içinde kullandığımda veya  kullanıldığında çok iğreti buluyordum. Gurbeti kurbete yol edinmiş olmak umuduyla, gurbet denilen yerde olmaktan mutluluk duyuyor, bir şeyleri özleyebilmenin hazzını, onlarla birliktelikten daha cazip buluyor idim. Gurbette garib olmak benim için biraz garip duruyordu sanki yine de. Neyse, lafı uzatmayayım...
Neydim ve nerdeyim şimdi, bilemedim... Gurbet içre gurbet yaşamak mı şimdiki... Bu mevsimlerde yıldızı ve ayı görünmeyen göklerin günlerdir bir türlü ağlayamaması, dolu dolu bakması da şöyle bi rahatlayamaması, onun da gurbette gurbet yaşamasından mıdır acaba. Rüzgarın o serin, ferah, üşüten ama dirilten eşliğinde, dua dua kokan da  nasıl verirsen ver, yeter ki Sen ver nidalarına icabet ettirilen damlaları, o göklerin hediyelerine bağrını açan toprağın kokusu, gurbette kurbete kavuşmanın sevinci midir... Diyen ne güzel demiş "Su yolunu bulur..." Yol bulmak için su olmak lazımmış belki de. İlk anki gibi, saf, duru bir damlası yeter bir su. Hani, hayy olan her şey sudandır ya. Diri kalmak için, dirilmeye vesile olabilmek için, yolunu bulup da menzile erebilmek için, önce su olmak lazım belki. Sonra da yolunu beklemek. Sonra da bulmayı medet medet ümid etmek. Med-cezirlerde kıyıyı seyretmek, fazla oyalanmadan, yakıp yıkmadan, toprağı çamura bulayıp da nefesini almadan, yeşermesine mani olmadan, özünde, ne eksik, ne fazla, tam kıvamında uğrayıp, Var Eden'in selamını ve akabinde kelamını, dalga dalga emanetini tonunda teslim edip, kaybolup giden köpüklere ehemmiyet vermeyip, karışıp, yaşayıp, yaşatıp, gurbetin kucağında, ocağına düşen gurbete de gülümseyip, yolunu bulmayı ümid etmek demek medet etmektir. Bir karaya bir suya dönen dalgalar misali her bir nefes kendi dantelini, kendi nakışlarıyla işlerken bir buraya bir oraya, varlık nakşını işleyen Nakkaş'ın boyalarına çalmak her iilmeği, böylece ümid etmektir beklemek...  
Burası, en güzel boyalarla boyanmış, bir görseniz keşke... Aynı orası gibi, sizin göğünüz bizimki, yeriniz yol yol olmuş, okyanusları da kucağına almış buraya kadar uzanmış. Aynı göğün altında, aynı arzın ekmeğiyle doyarken esasında hepimiz, olsun, buralar... oralar... güzel hatırlansın anılar... 
 Şair diyor ya hani; 


"Beni güzel hatırla, bunlar son satırlar 
Farzet ki bir rüyaydım esip geçtim hayatından 
Ya da bir yağmur, sel oldum sokağında 
Sonra toprak çekti suyu kaybolup gittim 
Belki de bir rüyaydım senin için... 
Uyandın ve ben bittim.






Beni güzel hatırla 
Çünkü sevdim seni ben her şeyini 
Sana sırdaş oldum dost oldum koynumda ağladın 
Yüzüne vurmadım hiçbir eksikliğini 
Beni üzdün kınamadım 
Alışıktım vefasızlığa el oldun aldırmadım 
Beni güzel hatırla, sayfalarca mektup bıraktım sana 
Şiirler yazdm her gece, çoğunu okutmadım 
Sakladım günahını, sevabını içimde 
Sessizce gittim senden öncekiler gibi sen de anlamadın 



Beni güzel hatırla, sana unutulmaz geceler bıraktım 
Sana en yorgun sabahlar, gülüşümü, gözlerimi, sonra sesimi bıraktım 
En güzel şiirleri okudum gözlerine baka baka 
Söylenmemiş merhabalar sakladım her köşeye 
Vedalar bıraktım duraklarda 
Ne arasan bir sevdanın içinde 
Fazlasıyla bıraktım ardımda 
Beni güzel hatırla ....
.... ....
Gidiyorum …" 
  Orhan Veli

Bu şehirde, tam da bu köşeden perdemi her araladığımda, hem şehrime hem bana eşlik eden, şimdilerde de serpilip süzülen, gelene geçene ayırdetmeden bir soluk veren ey güzel...






sen de bizi güzel hatırla olur mu...
Biz seni En Güzel hürmetine, lütfettiği güzellikler hürmetine Güzel başlığında hatırlayacağız Anchorage... inşallah... 
...

5 Yorum:

  • NasılAnne dedi ki...

    O gozlukleri ters takip kaligrafi calismasi yapan arkadasla yuzu gozu boya icinde olan arkadas super gorunuyor :) cocuklar icin, baktikca gulumseten ne guzel anilar.. Ne mutlu size...

  • Deniz dedi ki...

    Çok güzel bir yazı. Bu şiir beni taa lise dönemime götürdü. Tahtaya çıkıp okumuştum arkadaşlarıma. Çok duygulandım.
    Fotoğraflar ayrıca güzel. Hoş anılar..
    Sevgiler..

  • ikisatirdokturmelik dedi ki...

    Resimler,içindekiler,siir,ve yazınız pek güzeldi....pek iyi geldi ......tsk.....

  • Unknown dedi ki...

    Ne güzel anlatmışsınız gurbeti ve gurbette olmayı .hayatım gurbette ve gurbet olmakla geçti ,sılayı özledim yalnızca :(

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...