YOLUNUZ ANCHORAGE'A DÜŞERSE

Salı, Mayıs 15 6 Yorum
Bu şehirde, hatta bu eyalette, hatta dünyanın bu bölgesinde... Allah izin verirse, yaklaşık olarak bir buçuk ayımızın kalması, karların büyük oranda erimesi, evde geçirilen onca günün hatırı kalmasın, bi daha ya nasip düşüncesi, Anchorage ve civarında çocukların da ilgisini çekebilecek aktivitelere bakınmaya sevketti beni. Ben nerde-ne var diye internette kayak yaparken -Florida'ya gidince bu cümlemi sörf yaparken olarak değiştirip kullanacağım inş.- harika, çok pratik siteler buldum. Hani olur da bu yazıyı Alsaka'ya gelmeyi planlayan çocuklu biri okuyorsa, elinin altında bulunsun. Biz çok istifade ettik.

Öncelikle genel olarak,  Disney'in çocuklara ve aile aktivitelerine yönelik hoş bir sitesini paylaşayım. family.go.com 'ı ziyaret ettiğinizde göreceğiniz üzere; çocuklar için pratik, eğlenceli tarifler, el-işi fikirleri, faaliyet önerileri, tatil ve yolculuk için çocuklar düşünülerek hazırlanmış öneriler bulabilirsiniz.
usfamilyvacationguide.com sitesi de Amerika içinde gideceğiniz eyaleti ve şehri tıklıyor, nerede ne var görebiliyorsunuz. Geç de olsa bulduğum, Anchorage ve Alaska ile ilgili, çocuklar için gezilip görülecek yerler sunan bir kaç sitede şunlar; anchoragekidsguide.com , alaskasealife.org ,  alaskawildland.com...

Bir de, Alaska'daki ilk aylarımızda eşimin iş arkadaşını ailesiyle birlikte yemeğe davet etmiştik. Bize hoşgeldiniz hediyesi olarak "Surviving Alaska" isimli bir kitap hediye etmişlerdi. Kitabın üzerinde "Bu kitap hayatınızı kurtarabilir" ibaresini görünce gözlerim fal taşı gibi açılmış, şaka mı gerçek mi düşünmeden edememiştim. Ne olur ne olmaz, gelmeden, ya da gelince hemencik bu kitaba bi göz gezdiriverin. Adamcağız yaşamış da anlatmış...

Velhasıl bugün, gidilecek yerlerin listesini yapmama rağmen, hadi çıkalım, bi parka gidelim dedik, ne de olsa buluruz bir yerlerde bi kaydırak, iki salıncak diyerek rastgeleye kırdık direksiyonu. Güneş göz kırptı ya bi kere, mis gibi hava alalım, minicik canavarlarım da enerjilerini atsın niyetiyle çıktık yola... Sadece park arıyorduk. İki salıncak, bi de kaydırağı olsun istiyorduk... ...

Bright Beginnings :)
Hadi Bismillah...

Yeşillerin arasında  saçlarına aklar düşmüş dağlar boydan boya  salınıyor ...
Okulların ve çocuk evlerinin parklarına uzaktan el sallıyor,  yola devam ediyoruz.
Dağlara doğru sürüyor, orman gibi ağaçlıkların yanından geçiyoruz.



Ağaçlıların aralarında evler, bahçelerinde çocuk oyun alanı, kaydırak, salıncak görüyor ama gidemiyoruz. Neden gidemediğimizi kuzulara anlatıyoruz.
Martılara selam verip yola devam ediyoruz..
Manzarayı görünce duruyor, temiz havayı bi güzel soluyoruz.
Önce posta kutusu sandığım yol kenarındaki şeyin Moose olduğunu anlayınca geri dönüyor, yakından bakıyoruz. Çocuklar heyecanlanıyor, arabada olmamıza rağmen ben de tırsıyorum biraz. 
Hayvancağızı rahatsız etmeyelim daha fazla diyorum. Meral boynuzlarını sorgulamaya başlıyor. Muhabbet uzuyor, yol dağlara doğru gidiyor, park arıyouz.

Her yer sakin... Çocuk da yok, park da yok...
Nihayet bir Ademoğlu ve Havvakızı görüyoruz. Hayat devam ediyor, park arıyoruz. 
Sağım solum dağlar, "Dağlar geçit verin, bulutlar yol gösterin... Gülistanda güller soldu, yar selamın gelmez oldu..." diye mırıldanıp iç geçiriyorum...
Yerden kırptıkça kırpıyorum fotoğrafları da gökten kesmeye kıyamıyorum.
Ah bi de Kuzey ışıklarını görebilseydim senden gitmeden göklerinde...




 






"Life change" imiş bu exit :)
Yol da ikiye ayrılıyor, tabela öyle gösteriyor. Okuduğum hikayecikleri anımsadım bu tabloyu görünce... 
Sıradan bir Anchorage sokağı ve manzarası.
Ve neticede park bulamadık biz civarda. 
Bu kocaman gülen yüzü buldurdu Bulduran aramalarımızın sonunda. "Have a nice day" yazıyor üzerinde, muhtemelen çöp kutusu alanı. Biz de teşekkür ettik bunu görünce, bu güzel günü verene, koca bir gülümsemeyle :) 
Park bulunca haberdar ederim inşallah...
Güzel bir gün dileğiyle...

6 Yorum:

  • deeptone dedi ki...

    allah napmasın beni. :) şimdi gördüm. beş dakkada hızla yazmıştım mimi. demli kadın yazmışım, adın öle kalmış aklımda. tebi ki demli kalem. çok da güzel isim bu demli kalem. özür dilerim. aceleden olmuş. :)

    ama demli kadın da ilginç bi isim olmuş bence. senin için demedim ama hiç duymamıştım böle bi sözü. hımmm bunu bi öykümde kullanabilirim.
    :)

  • nnbaLo dedi ki...

    inanamıyorum o kadar açık alanlar, yeşiller, çimenler, bahçeler... ama iki kaydırak bir salıncak yok öyle mi? en kısa zamanda bulursunuz umarım :)

  • Demlikalem dedi ki...

    :)Cevir kazi yanmasin hesabi oldu ama guzel oldu. Hic onemli degil, ben ben miyim degil miyim diye merak ettigimden sordum. Demli kadın bence de kulaga hos ve bilge bir isim gibi geliyor, varmıs bi hikmeti demek ki, kullan bence de :)

  • Demlikalem dedi ki...

    nnbalo'cum, bulamadık hakikaten ya. Gerci biz yuzeysel dolandik, sokak aralarına girseydik kesin bulurduk. Önceki oturduğumuz yerde kesfetmistik bi kac yer. Millet bahcesine hep kurmus kendi kucuk parkini. Darisi bize insallah :)

  • ice tea dedi ki...

    sa
    tanidigima sizi cok memnun oldum.
    evlendigimizden beri esimle ben hep alaskayi gormek isteriz Allah nasip ederde yolumuz duserse tanismayida cok isterim sizinle.
    Biz Canada, Vancouver'da yasiyoruz yolunuz duserse bekleriz
    selamlar:)

  • Demlikalem dedi ki...

    As. Tesekkurler ice tea, gelriseniz haberimiz olsun:) Alaska bence en gorulecek zamanlarina girmis durumda. Ama Haziran'i beklemenizi tavsiye ederim ben yine. Vancouver, British Colombia'nin guzelligini cok duyduk. Ama nasip, bi gun belki :) Selamlar bizde de...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...