VALLAHİ GÜZEL ETMİŞ, BİLLAHİ GÜZEL ETMİŞ

Perşembe, Mayıs 17 2 Yorum
Sen Hakk'a tevekkül kıl, Tefvhiz et ve rahat bul, Sabreyle ve razı ol; Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.
Mayıs ayının ortalarındayız. Karlar eridi şehirde çoğunlukla. Ağaçlar yeşermeye durdu ki çoğu zaten kış boyu  da yeşildi.  O pek bi özlediğim, hasretine türküler söylediğim gündüzler uzadı. O vakitler kıymetini anlayamadığım, ne zaman bitecek diye beklediğim, güya sabrettiğim, serzeniş sebebim geceler kısaldı.

Çocuklarla uyku vakti harb ediyoruz, Harun zaten anlamıyor o kadarını ama küçük hanıma her gün izah etmeye çalışıyorum ki aslında gece oldu ama güneş var. Ve sabahları uyku arası ışık görseler fırlıyorlar yataklarından. Yine diyorum, uyuyun yavrucuklarım daha saat sabahın 5'i. Nolur uyuyun diye yavarıyorum.
Onlara uyuyun diye yalvarıyorum ama, ben de vakitlice uyuyamıyorum diye deli oluyor, insomnia olmaktan korkuyorum, Allah korusun. 

Kalbin O'na berk eyle, Tedbirini terk eyle, Takdirini derk eyle; Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.....Bir işi murâd etme, Olduysa inâd etme,Hak’dandır o reddetme; Mevlâ görelim neyler Neylerse güzel eyler.


İşte Rabbin hikmetinden sual olur mu... E Olmaz! 
Buranın da gecesi başka, gündüzü başka, yazı başka, kışı başka. 
Vaktin çocuğu olup, hangi zamanı yaşıyorsam onu en güzel şekilde yaşamaya çalışsam ya, di mi... Yok illa şikayet edecek bu nefis, sonra da şikayet şekva getirir diyecek ama iş işten geçmiş olacak işte... Ne olur razı olsak beraberce, razı olunan olsak bir gayretle... Sesli düşünüp, yazılı konuşmuş oldum kendimle kendimce yine... 


Hep işleri fâiktir,

Birbirine lâyıktır,
Neylerse muvâfıktır;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler.
...
Deme şu niçin şöyle,
Bak sonuna sabr eyle,
Yerincedir ol öyle;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler. 



 Uzun lafın kısası; itiraf ediyorum. Alaska'nın uzun gecelerini özlüyorum. Çocukların erkenden, direnmeden uyuyup, kahvemle, ebru teknesiyle, kaligrafi kalemlerimle, kat'ı bıçağımla başbaşa kalmayı özlüyorum. 
Ve ne kadar nankörüm, biliyorum... İflah olurum bir gün inşallah, ümid ediyorum...


Geçmişle geri kalma,

Müstakbele hem dalma,
Hal ile dahi olma;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler.
....
Her sözde nasihat var,
Her nesnede ziynet var,
Her işte ganimet var;
Mevlâ görelim neyler
Neylerse güzel eyler. 

İmdi, sizce aşağıdaki fotoğraf saat kaçta çekilmiştir? 



el-cevap; geceyarısına doğru 11:26'da ve üşenmeyip de yerinde görelim diyenler için Anchorage'da...



Hep rumzu işarettir, 
Hep gamz ve beşâdettir,
Hep ayn-ı inayettir; 
Mevlâ görelim neyler 
Neylerse güzel eyler. 
Her söyleyeni dinle, 
Ol söyleteni anla,
Hoş eyle kabul canla; 
Mevlâ görelim neyler 
Neylerse güzel eyler.
...
Vallahi güzel etmiş, 
Billahi güzel etmiş,
Tallahi güzel etmiş; 
Allah görelim netmiş
Netmişse güzel etmiş. 


İbrahim Hakkı Erzurumî

2 Yorum:

  • Ahu Türkyaşar dedi ki...

    Canım ne güzel bir yazı olmuş bu böyle. Su gibi aktı. Gülümseyerek bitiriverdim. Sevgilerimle :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkur ederim Ahucum, ben den de sevgiler kucak dolusu :)

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...