KUZEY IŞIKLARI * ~ A u r o r a ~

Cumartesi, Mayıs 19 18 Yorum

Kuzey ışıkları, nam-ı diğer "northern lights" veya "aurora" Anchorage'a geldiğimizde dikkatimizi çeken ilk tabirdi. Sokak, okul, sağlık merkezi, veteriner, kuru temizlemeci, klise, emlakçı, dans okulu, market... vb. ismi olarak her yerde karşımıza çıkıyordu. Northern Lights ve Aurora...

Ünivesitenin Aurora ile ilgili biriminin e-mail listesine kaydolup, aurora görüleceği zaman önceden haber vermelerini bekledim. Gelen tek e-mailde dünyanın diğer yerlerinde görülebilecek mekanları ve zamanları bildiren pek de anlamadığı  bir e-mail aldım. Sonrasında tık yok. Ben de bekliyorum ki, pencereden kafamı uzatınca göğe bakınca ay gibi görebileceğim ışık şölenini. Yani ben Ay tutulması gibi seyredeceğim sanıyorum. Meğersem şehir ışıklarında pek görülemiyor, ortamın karanlık ve açık bir alan olması gerekiyormuş iyi görebilmek için. Ah koca kışı kaçırdım, göremedim diye hayıflanıp, kızdım da kendime, yapmam gereken her şeyi yapmadan sadece görmeyi istemekle ve bi e-mail beklemekle yetindiğim için. Karşı komşumuzun facebook sayfasında da balkondan çekilmiş northern lights fotoğrafını görünce deli oldum. Fotoğrafın saati de benim genelde uyanık olduğum bir vakti gösteriyordu. O kadar fazlaymış ki demek ki, sokak lambalarına rağmen ayan beyan görebilmiş.



Gecelerin geceliklerinin silinmeye başladığı haftalarda bi arkadaşım bir-iki hafta daha görülürse görülür sonrasında kışa kadar görebilmenin zor olduğunu söyleyince aurora avına çıktım. Twitter'dan aurora uyarısı twit'leyen kullanıcılardan bazılarını takibe aldım. Işıkların durumu hakkında bilgi veren bir siteyi sık kullanılanlarıma ekledim. İnsanların kuzey ışıklarını görebilmek için 45 dakika- 1 saat araba kullanıp  gecenin koynunda pusuya yatıp, battaniyelerini, kahvelerini alıp mehtabı seyreder gibi bu ışıkları seyretmeye gittiğini öğrendiğimde önce pek bi heyecanlanıp, sonra aman uyusunlar da büyüsünler diye pışpışladığım kuzucuklarımı böyle bir maceraya sürüklemek için erken olduğunu düşünüp hevesimle kalakaldım. "Wild life" ile meşhur Alaska'nın hiç bilmediğim yerlerine, arabaya atlayıp tek başıma kaçamak yapmayı gözüm yemedi ki kışın gündüz dahi araba kullanmış değilim Anchorage'ta. Zaten geçen gün diş hekimi hanımla yardımcısı başımda konuşurken, kampa giden arkadaşlarının ayı ile karşılaştıklarını dinleyince zaten açık olan ağzıma gözleirm de faltaşı gibi açılarak eşlik etti de hem öyl cahil secareti ile yollara dökülmediğime sevindim hem de yine gitmeden yapılacaklar listemdeki vahşi doğayı gezme fikrini tekrar gözden geçirmiş oldum.Bilmiyorum ben mi çok abartıyorum ama zaten rehbersiz öyle bi rşeye kalkışmak akla zarar bence. Emanetlerimiz var neticede, sorumluluklarımız... Neyse, çocukları gecenin bir vakti bi yere bırakalım da hemen gidip, görüp, gelelim gibi bir lüksümüz de yok burada. Velhasıl, bir yıl geçti de ben kuzey ışıklarını hala youtube'dan seyrediyorum. Sizin aklınızda bulunsun, gelirseniz Kuzey'e bu tecrübeyi yaşamadan dönmeyin Alaska'dan. Downtown'da Aurora galerisi var, gitmeden orayı da bi gezeceğim inşallah. Napalım bizim nasibimizde bu kadarı varmış...
İşte deminden beri anlattığım Kuzey Işıklarının bir videosu ...
Her seyrettiğimde, içim ürperiyor, gözlerim doluyor, tarifsiz duygular içinde dalgalanıyorum ben de bu ışıklarla beraber... Ve dilimden sadece O'nun ne kadar büyük olduğuna dair kelimeler dökülüyor şıp şıp... Tekrar tekrar seyrediyorum bu muazzam manzarayı... Tekrar tekrar... İçim sanki ferahlıyor sonra, sanki perdeler aralanıyor da ben perdelere bakakaldığım için ardını göremiyorum ama ardında Bir var, Bir'i haykıran işaretler, dalga boyu yollar var biliyorum gibi hissediyorum. Bi suya bi de göğe aşığım, gönülden söylüyorum....






Ben bu yazıyı yazarken bir yandan da kuzey ışıklarınınn aktif mi pasif olduğunu bildiren siteye göz atıyordum. Şu anda;

Aurora Borealis Forecast for Saturday, May 19, 2012

Latest Forecast = in 49 minutes, the Aurora will be Active. 

yazısıyla karşılaştım. Ama dışarısı gündüz gibi. Saat (akşam) 10:10. Dedim ya nasip...




Sevgiili Sade ve Derin, bu yazıyla sözümü de yerine getirmiş oldum. Silmeden yazıverdim...



18 Yorum:

  • Dönence dedi ki...

    benimde ölmeden önce görmek istediğim bir doğa olayı :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Umarim gorebilirsiniz Donence. Biz o firsati kacirdik bi kere.

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkur ederim. Paylasilan hos olunca...

  • Dönence dedi ki...

    kuzey enlemlerinde yaşıyorsanız fırsatı kaçırmış sayılmazsınız.. Güneşin manyetik aktivitesinin yüksek olduğu yıllardayız.. Aurora her an yakalayabilirsiniz :)

  • Fincan Teyze dedi ki...

    çok güzel bir paylaşım... sizi izlemeye aldım. görüşmek dileğiyle...

  • nnbaLo dedi ki...

    herşeyi göremediğimizin en büyük kanıtlarından sanırım bu olay. Perdelerimizi biraz araladığınız için teşekkürler :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Evet, cok guzel soylediniz. Ben tesekkur ederim, ortak oldugunuz icin.

  • New York'tan dedi ki...

    Bir roman okumustum yillar once kuzey isiklari ile ilgili, o zaman cok ilgimi cekmisti, insallah kismet olur tekrar, Alaska nasil memnunmusunuz kitadasim :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Farkli bir tecrube oldu bizim icin Alaska, guzel buralar ama ana karayi ozlemiyor degilim :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Insallah, son 40 gun, beklemedeyim :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Aksam uzeri baslayan gri bir bulutlanma olmasa belki yakalariz ama umidimi kirmayayim degil mi..

  • Şirince Tatlar dedi ki...

    Çok ilginç ve mükemmel bir doğa olayı bayıldım görüntülere, blogunuz ve yazılarınız da çok güzel:)

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkur ederim, sizin blogunuz da sirin oldugu kadar nefis de gorunuyor :)

  • Elif dedi ki...

    umarım canlı canlı görme fırsatı bulursunuz, eminim çok heyecan verici olur :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Ben de hala umid ediyorum, ayrilmaya ceyrek kala :)

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...