HELEZON

Perşembe, Mayıs 31 10 Yorum

Geçen yıldı, yine bu günlerdi. Türkiye'den yeni dönmüş, bir yandan iki bıcırık ufaklıkla valizleri boşaltırken, bir taraftan da yine valizlere gireceklere göz gezdiriyordum. Hem nihayetine ermiş, birazcık da uzun sürmüş engebeli bir dönemin bitmesinin sevinci ve rahatlığı, hem de bunca zaman abla-kardeş-arkadaş bildiğimiz, gurbette birbirimizin kurbeti olduğumuz güzel insanlardan ayrılığın hüznü çoktan valizlerdeki yerini almıştı. Alaska'ya geldikten sonra, teyzelerimi, kuzenlerimi özlediğim gibi, onları da özlüyor olmam şaşırtmadı beni. Gurbette olanlar bu cümlemi çok iyi anlayacaklardır. Çok vefalı değilimdir esasında ben ne yazık ki, hep arayayım, sorayım, utanarak söylüyorum... Ama "Gözden ırak olan gönülden de ırak olur" derler ya hani, yok ben bilemedim onu. "Yakınlık ne zamanda ne mekandadır, ellerini duaya açtığında aklına gelenler yakın olduklarındır"ı bildim ben. Bildirdiği için de her aklıma geldiklerinde, ellerimi açtırana teşekkür ettim.




Bu sefer valizimizde ilaveten, biraz daha metanet, biraz daha sabır, biraz daha uzuuun gecelerin tadı, bir türlü dinmeyen karların bembeyaz hatırası, yeniden uzayan gündüzlerin canlılığı, yağmur yağınca farkettiğimiz yeşillerin güzelliği ve toprağın mis kokusu, " O ölüden diri çıkarır, diriden ölü çıkarır ve toprağa ölümünden sonra hayat verir, sizler de işte öyle çıkarılacaksınız ..." ayetinin bilmem kaç tezahürü, bi kerecik bile göremediğim kuzey ışıklarının dansı, Erica'mızın hayatımıza kattığı rengi, tanıştığımızın arkadaşların telefon numaraları, gri bulutların akşam vakti dünyaya buradan yayıldığının zannı da var... Devamı da var...

10 Yorum:

  • Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

    bu ifade ettiklerinizi sizin, benim ve bizim gibilerin daha iyi anlayacağını tahmin ediyorum, memleketten ayrı yaşamak çok farklı duygular kazandırıyor insana, bazen bu duyguları anlatamıyorsunuz bile, yaşamayan anlamıyor çünkü...

  • gunlukcugum dedi ki...

    Yaziyi iki kere okudum yureginize saglik....

  • Demlikalem dedi ki...

    Anlatilmaz yasanir derler ya, dediginiz gibi, dogup buyudugu yerden uzaklara yelken acanlar icin mi soylenmis bu soz acaba bilmem... Anlatamasak da guzel yasamak umidiyle diyelim... Selamlar.

  • Demlikalem dedi ki...

    Sizin de hem yureginize hem gozlerinize saglik. Selamlar...

  • ice tea dedi ki...

    bu yazi suanki duygularima tercuman oldu adeta demekki biz gurbetdaslar hep ayni seyleri hissediyoruz..
    gercekden yakinlik ne zaman da nede mekanda.

  • deeptone dedi ki...

    alaskaya buzullardaki balinaları kurtarmaya gelmiştim greenpeace ile.
    :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Ne iyi etmissin, gezebildin mi buaralari?

  • Demlikalem dedi ki...

    Bi nebze de olsa tercuman olabildiyse ne mutlu. Selamlar, sevgiler...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...