TARIK

Pazartesi, Şubat 13 1 Yorum

Bu akşam biraz geç yatırdım çocukları, daha doğrusu uyumadılar, geçe kaldılar.
Onları uyuturken de karanlığa bakıp düşünüyordum, ne düşündüğümü bilmeden.
Gözlerimi kapatırsam ben de uyurdum çünkü.
Aklımda bir yandan da sessizce kalkıp Kur'an okumak vardı, uyumak istemiyordum o yüzden de.
Son zamanlarda ihmal etmiştim çünkü okumayı.
Bir yandan da içimdeki buhran bulutunu dağıtır ümidiyle ne okusam diyordum içimden kendime.
Genelde İnşirah Suresi akla gelir, en azından benim aklıma böyle durumlarda.
Ama bu sefer dilimden Tarık Suresi dökülüverdi sessizce.
Kızım çoktan uykulara uyanmıştı. Oğluşum biraz kımıldandı, derin uykuya geçtiğini anladığım tatlı bir ses çıkardı her zamanki gibi.
Usulca yanından kalkıp abdest aldım...
Tarık ismini oldum olası çok severim, oğlum olursa adını Tarık koyucam derdim.

Tarık Suresi'nin okunuşu da hoşuma gittiği için bu sureyle ilgili küçük bir çalışma da yapmıştım vaktinde.
Abdest alırken düşünüyordum ayetlerinin anlamları neydi, sure neden bahsediyordu. Çok bilinen bi iki şey aklıma geldi de üzerinde çalışmama rağmen genel bilgiden başka bir şey hatırlayamadım.
Muhammed Esed'in meal-tefsirini elime alırken, kaç yıl geçtiğini düşünüyordum İstanbul'dan çıkalı. Bilmiyor olduğum için değil de şaşırdığım için bi anlık. Unuttuğumun farkına vardığım için pek çok şeyi, uzak kaldığım için...

Esed'in "Tarık" kelimesi için yazdığı açıklamayı okuyunca içim ürperdi, ama sevinçle.
Sanki uzun zamandır beklediğim uzaklardaki biri aniden karşımda duruyormuş gibi...
Buraya da not düşmek istedim. Aslında iyice aklıma kazınsın diye yazmak istedim;
"Kur'an'ın ifade tarzında Tarık, felaketin ve sıkıntının derin karanlığında bunalmış bir insana zaman zaman gelen semavi bir teselli ve rahatlamayı, veya belirsizliğin karanlığını gideren ani, sezgisel bir aydınlanmayı, yahut da adeta insanın kalp kapılarını çalan ve böylece hem teselli ve rahatlama, hem de aydınlanma fonksiyonlarını gören ilahi vahyi ifade eden bir mecazdır.  ..."    

"Hiçbir insan korunmasız bırakılmamıştır."  Tarık, 4

Allah ellerimizi bırakmasın...

1 Yorum:

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...