ONCESI SONRASI KAR KIS

Pazartesi, Şubat 20 2 Yorum


3 ay once yazdiklarimi okudum ve dusunuyorum bir sey degisti mi diye. Sadece cok sukur ki gunler uzadi biraz... Gerisi ayni :)
Gecen 3,5 ay bana 3 yil gibi gelse de bu surecte kulaga kupe yapilabilecek bir kac seyi sizinle paylasayim, hani olur da yolunuz duserse  buralara aklinizda olsun... Simdilik aklima ilk gelenler; 
  • Burada isi yalitimindan dolayi binalarin yapisi ahsap agirlikli. Kucuk cocuklular icin eger apartaman dusunurseniz ust kati tavsiye etmiyorum :) 
Kisin;
  • Arabaniz 4ceker degilse civili lastik mutlaka kullanin. Hava durumunu takip etmeyi ihmal etmeyin.
  • Trafikte sorf yapar gibi saga sola kaya kaya giden ve trafigi durduran bir araba  ve surucusunun pencereden etrafa sadece `I'm sorry!` demekten baska bir sey yapamadigini gorurseniz sasirmayin. 
  • Arabaniz kayar da direksiyonu yamulta yamulta duz ilerlemek zorunda kalirsaniz sakin kalmaya calisin. 
  • Sabah pencereleriniz acilmiyosa paniklemeyin. Biraz sicak suyla cercevelere masaj yapin, biraz da zorlayin, buzlar cozulunce acilacaktir. 
  • Biraz hava yumusasin da cocuklari kar topu oynamaya cikaralim diye bosuna dusunmeyin, karin ilk yagdigi gun havanin en yumusak oldugu gun, hemen cikip oynayin da icinizde kalmasin. 
  • Arabaniz icin kapali garaji olan evi tercih edin, ya da arabalarin motorunu sicak tutmak icin park yerinde plug olan yeri tercih edin. 
  • Tabelalardaki `moose cikabilir` yazisini mutlaka dikkate alin. Gecen yil universitenin kampusunda saldiriya ugrayan sahis almamis sanirsam, Allah rahmet etsin. Hele ayi cikabilir tabelasiyla karsilasirsaniz mumkunse oralarda dolasmayin.  
  • Kucuk ucaklarin dusme oranini bilmiyorum ama arada dustugunu duyuyorum. 
  • Sabah 10'da uyanip da sabah namazini kacirdim diye uzulmeyin, muhtemelen vakit henuz cikmamistir, hemen kilin. 
  • Aksam 'daha saat 4 bile olmadi, oruc acilir mi' demeyin, acilir, iciniz rahat olsun. Bu arada birikmis kaza oruclari olanlar yilin bu vakitlerini guzelce degerlendirebilirler burada. 
  • Indoor aktvitlerin revacta oldugu bu zamanlar icin mutlaka onceden plan yapin. Gunluk planlarinizi da gunesin hareketine gore degil, saate gore yapin. Ben hala alisamadim, adapte olmak kolay gelmedi bana, zorlugunu yasiyorum acikcasi. 
  • Gece buralarda zifiri karanlik oldugunu hatirlamiyorum, zaten her yer bembeyaz oldugu icin hep bir aydinlik var disarida. Ama Allahim, gunes nasil guzel bir nimetmis, onu cok ozluyorum.
  • Alisverisi sevenler icin, burasi pek cazip degil, her sey neredeyse 2- 3 kati fiyatina satiliyor. Alisveris merakinizi anakaraya saklayin. Burada Amerika'nin geri kalan kismina burada 'anakara' deniliyor da.
  • Depresyona girmemek icin satilan daylightlar'dan alirsaniz gunde yarim saatten fazla kullanilmasi tavsiye edilmiyormus, bosuna paranizi harcamayin. Vitamin alin. 
  • Her yerin kendine gore bir guzelligi var, buralari da gorme gezme imkaniniz olursa mutlaka degerlendirin. 
Sicacik muhabbetli bir hafta diliyorum...

2 Yorum:

  • nnbaLo dedi ki...

    çook teşekkürler, en merak ettiğim yerlerden biri alaska. sizi keyifle takip edeceğime eminim. bol fotoğraflı ve bol tüyolu yazılarınızı heyecanla bekliyorum. mesela oraya görmeye gelmek için en iyi ay hangisidir? gibi bir sürü soruyu burada bulacağıma inanıyorum. sevgiler :)

  • Demlikalem dedi ki...

    Ben teşekkür ediyorum. Alaska'yla yaklasık 6-7 aydır tanışığız. Karşılıklı kur yapma modundayız hala. Olabildiği kadar haberdar etmeye çalışırım inşallah vaktinizi ziyana sebebiyet vermeyiz çokça. Kalbi selamlarımla...
    --Bu arada elcevap: Bu sorunun cevabı ne görmek istediğinize bağlı olarak değişiyor kanaatimce :)--

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...