JUBA MARKET

Cuma, Şubat 17 2 Yorum
Helal kesim et aldığımız Somali'li bir ailenin işlettiği küçük dükkana girdiğimizde bizi alışılmadık bir şekilde karşıladılar. Eski evden taşındığımızdan beri pek uğramamıştık, acaba ondan mı diye düşündüm bu her zamankinden sıcak karşılamanın sebebi. Ama yok ondan değilmiş.
Kısa bir süre önce sevgili Cumhurbaşkanımız Somali'ye ziyarete gitmiş, onu çok seviyorlarmış oralarda. Ne kadar sıcakkanlı ne kadar insan gibi insan olduğunu anlattılar bize coşkuyla. Oradaki Türk okullarından ve yine Türkiye'nin yaptırdığı hastaneden bahsettiler bizi ayakta karşılayıp sarılken içten bir şekilde. Tabi ben haber seyretmediğim için şaşkınlıkla haberim olmadığını çaktırmamaya çalışarak tebessüm edip kafa sallarken, bir yandan da sanki ben gidip oralara öyle hizmetler yapmışım gibi mutluluk hissettim utancın yanında.
Bir de çok şeker Somalili hanım, her gittiğimde kıyafetlerimi beğendiğini söylüyor, Türkiye'den mi diye soruyordu. Dükkanın bir köşesini de giyime ayırmışlar ve genelde Arap veya Afrika'ya ait ürünler satıyorlar. Yine iltifat ettikten sonra yakın bir zamanda Türkiye'ye gidip, satmak için kargoyla kıyafetler getireceklerini söylediler. Mutlu oldum tabi reklam yapmış olmanın sevinciyle içten içe kendime de pay çıkararak.
Allahım bu dünyada güzel şeyleri temsil etmeyi bize nasib et de ötede de rahmetinle güzelliklerle karşılaşalım.

2 Yorum:

  • Demlikalem dedi ki...

    Tesekkurler Ahu. Begenmene sevindim, yazdirana şukrettim. Sevgiler...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...