Annelikten Söz Açılmışken

Çarşamba, Eylül 21 2 Yorum
Alaska hayatımızın ilk nezlesiyle uyandık dün sabah. Bir önceki gün, havanın güneşli olmasını fırsat bilerek dışarı çıkıp yürüyelim, biraz etrafa bakalım ne var ne yok deyip hazırlandık. Fakat biz giyinip de çıkana kadar yağmur yağmaya başlamıştı bile. Yine de rahmettir deyip geri eve dönmedik.
Ama keşif yürüyüşümüzden şifayı kapmış olarak döndüğümüzü ertesi sabah anladık. Velhasıl, hamdolsun ki doktora gitmeklik kadar hasta değil kuzucuklarım ama çocuklar için artık bir doktor ismine karar vermek gerektiğini tekrar hatırlamış olduk.

Bu arada Uzman Pedagog Adem Güneş'in Annelik Sanatı isimli kitabını okudum.
Ben kitabın ismine aldanarak sadece annelere hitap eden bir kitap olduğunu düşünmüştüm. Fakat anneler kadar babaların da okuması gereken bir kitap. Sonra "yok efenim niye bizim hanım böyle, yok niye şöyle..." demesinler de bi okuyevirsenler bu kitabı. Hem kendilerine hitap eden bölümleri var hem de eşlerinin halet-i ruhiyesini anlamaya bir nebze dahi olsa yakınlaşmış olurlar. Zaten bilenler de hatırlamış olur.
Annelere gelince, ahh annelik... 
Çocuklar da öyle çabuk büyüyorlar ki, keşke bu kadar acele etmeseniz diyorum bazen onlara. Azıcık daha bekleseler keşke... Daha öğrenecek o kadar çok şey var ki... Herneyse ...
Kitabın ilk bölümünde annelerin kendilerini tanıması adına yirmi sekiz soruluk bir anket niteliğinde konuları işlemiş yazar. Bunlara verdiğiniz cevaplar sonucunda da "anneler neden annelik yapamaz sorusunu cevaplar mahiyette durum değerlendirmesi yapmış. Şahsen benim halime ayna oldu diyebilirim çıkan sonucum. 
Kitabın sonraki bölümlerinde de dönemlere ayrılarak çocuğun tanınmasına, aile içinde ki rol karmaşasına ve sebep olduğu neticelere, son olarak da çocuk terbiyesinde nelere dikkat edilmesi gerektiğine işaret etmiş zat-ı muhterem. 
Velhasıl ben altını çize çize, kendime aynada bakıyormuş gibi okudum. Tavsiye ediyorum naçizane... 

Halk içinde mu'teber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi. 
                                                 Muhibbî

2 Yorum:

  • Unknown dedi ki...

    sağol ayşecim..senin blogu takip ederken gözüme takıldı bu kitap..hemen bir tane edineyim bundan... :-)

  • Demlikalem dedi ki...

    Salihacim, bundan sonra baska kitaplari da cikti. Onlari da tavsiye ediyorum. Hadi hepimize kolay gele...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...