EVLERE ŞENLİK RAMAZAN

Çarşamba, Ağustos 26 2 Yorum
Cok sukur bu yil da Ramazan'a kavustuk. Agustos ayinin sicak ve uzun gunlerinde oruc tutabilmek de ayri bir zevkmis dogrusu. Ilk gun zorlanmistim bebekli bir anne olarak.
Ama ozlemisim Ramazan'i.
Malum, anne-baba, kardes, akrabalardan uzagiz. Ama Allah burda oyle guzel insanlarla karsilastirdi ki, hepsi bir akraba oluverdi kisa surede. Gurbetin de boyle bir guzelligi var.


Eveeet, gelgelelim iftar menumuze. Bir-iki menu tuttururum, bir ay boyunca o yemekleri yaparim sahsen. E yillar gectikce ins. pratiklesirim de her yemegi yapabilme kabiliyetini kazanabilirim umidiyle mutfak guncemizi dolduruyoruz, napalim, saglik olsun.

Gectigimiz aylarda Turkiye'ye ailesini ziyaret gidip gelen Burdurlu bir arkadasimin annecigi tarhana gondermis sagolsun. Teyzecim, elleriniz dert gormesin. Hele de benim gibi corba ozurlu bir hatun icin ne kadar makbule gecti, size en iyi esim anlatir. Bahsi gecen tarhana, malumunuz, Ramazan iftarlarimin bas taci payesini almis durumda. Ana yemek olarak, aslinda sebzeleri kizartip, sonra firina verdigimiz tarzdaki yemekleri yemege doyamiyorum. Lakin, yaz ayinda olmamiz hasebiyle belki kizartma agir olur diye sanirim bu Ramazan pek tercih etmeyecegim. Firinda tavuk, kofte vb. yapacagim ins. E tabi yaninda muhakkak pilav. Fakat ben beyaz pilavdan farkli olarak Ramazan'a has, icli pilav yapiyorum. Cok hos oluyor. Hatta, "Icli pilavin kokusu bana Ramazan'i hatirlatiyor" dedigimde, sevgili esim "Ramazan'dan Ramazan'a yiyoruz da ondan" deyince farkettim, gercekten ben bu pilavi sadece Ramazan'da yapiyorum. E onun da ozel bir seyi olsun di mi.

Sirada zeytinyaglilar... Zeytinyagli kismini zengin tutmak istesem de, ortaya konulan yemeklerin pek ragbet gormedigini farkettigimden, tek cesit zeytinyagliyla iktifa edecegim. Hakikaten, ozellikle beylerin sofrasindan oldugu gibi gelince zeytinyaglilar, neden acaba diye ne zaman sorsam, esim " Aaa onu unuttuk biz!" diye cevaplayinca anladim ki, ortaya koyduklarimin uzerine, "yiyiniz" ibaresi kondurmam gerekecek.  Klasik salatanin yaninda karnibahar veya brokoli yapayim diye dusunmustum ama ilk iftar tecrubem gosterdi ki, o da unutuluyor, zira klasik salatanin yaninda brokolinin, karnibaharin pek itibari kalmiyor. Ama eger vejeteryan misafiriniz varsa tavsiye ediyorum. Yalniz enteresandir, et yiyemeyen arkadaslarim geldiklerinde, sanki bir sey yiyememisler gibi bir hisse kapilip uzuluyorum. Halbuki sadece et yemegi yiyemiyorlar di mi ki zaten et yemeyi istemiyorlar da :)

Salata faslini da bitirdikten sonra gelelim tatli faslina. Iste benim en cok zorlandigim kisim. Bu yuzden tatli kismini bir kac tecrubeden sonra sizinle paylasayim. Su yazdiklarimi okuyunca, ben de ne beceriksizmisim ya hu dedim kendime. Ama olsun hala umitvarim, 'beklenen gun gelecekse cekilen cile kutsaldir' kaidesince beklemeye devam ediyorum.

Evlere senlik Ramazan...

Sofralar sevimli, bereketli,
Anneler, mutlu, neseli
Iste yemekler sofraya geldi
Buralarda ezan okunmuyor ama
Babamizinin dedigine gore vakit girdi.
Bismillah deyip acalim orucumuzu simdi...


"Ramazan geldiginde Cennet kapilari açilir, Cehennem kapilari kapanir, seytanlar da baglanir"
(Sahih-i Muslim, 1793)

Vesselam...

2 Yorum:

  • pirpir dedi ki...

    sofraya konan yemeklerin uzerine "yiyiniz " ibaresi eklemek cok pratik bir cozum olmus:))))

  • Uveyş dedi ki...

    :)ev hanimliginda mertebe katettikce cozum alani genisliyor ister istemez...

Yorum Gönder

 

©Copyright 2011 Demlikalem | ...